tisdag 24 november 2015

Novembertävlingen hos En Liten Butik

Hej!

If you don't use swedish please use the translate tool a the right column :)

Jag har gjort ett bidrag till månadens tävling hos En Liten Butik.
Du ska använda dig av så kallade PL-kort på ett kort eller en layout.

Valet föll på en layout i mitt fall :)


Fotot är på Arvid, Astrid och mig här i höstas då vi gjorde en mini utflykt till vattenfallet i Hamra i närheten av vår stuga i Fjällnäs. 
Det har blivit några layouter om den lilla resan nu... :)

Jag har använt fyra eller egentligen fem PL- kort här, det femte stansade jag ut "Be Happy" ur och dom andra fyra syns ju rätt tydligt :)
 För att det inte skulle bli för stelt placerade jag PL-korten aningen snett....vet inte om det blev som jag tänkte mig men, men :)
"Stämplade" med en plastpåse och colormist på mitt bakgrunds CS först innan jag monterade mina papper och fotot.


Stansade ut "&" med en "punch".  


Sydde några sömmar med symaskinen också, svårt att låta bli liksom...


Skrev min journaling med min skrivmaskin. Fäste dom lösa "skyltarna" på ett vanligt A4 papper och körde in det i skrivmaskinen innan jag monterade dom på layouten. 
 Det gled lite så det blev lite snett och krokigt men det får gå  :)

Än finns det några dagar att göra en tolkning till den här tävlingen, deadline den 30/11.
Så fram med några PL-kort och kör igång vetja!!

Ha det så gott!!

Tack för titten och skriv gärna en rad om du har tid och lust!!

Kram Anna :)



6 kommentarer:

  1. Åååhhh vilken härlig layout med fina Pl-kort. Jag gillar det lite slarviga jättemycket, försöker ibland, men sitter sedan och försöker frenetiskt att få raka kanter överallt, det är den där lilla perfektionisten som alltid träder fram. Men, denna är så fin och fotot är härligt, din symaskinssöm är alltid så bra också sådär lite slarvigt, kanon! Ha en bra dag, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära vän! Jag är ju egentligen som du jag med, strävar omedvetet mot raka linjer och vinklar men försöker febrilt jobba med det :-) Glad att du gillar det :-) Kram Anna :-)

      Radera
  2. Vilken jättefin LO, gillar papprena i kanterna upp och nertill. Vad kul att du använde så många PL kort och att du stansade ut en text ur ett. Så brukar jag också göra. Tack för att du är med och tävlar hos En Liten Butik!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Cissi!! Vad glad jag blir :-) kram Anna

      Radera
  3. Maj gaaaad Anna, så snyggt!!! Nu behöver ju inte jag vara med i den utmaningen... ;) Blev sjukt inspirerad av din LO, dock!! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÅH!! Nu rodnar jag!!! TAAACK!!!! <3<3<3 Skynda skynda så hinner du vara med och du skapar ju så otroligt snygga grejer HELA tiden så du sopar nog mattan med mig ;) Men tack för din uppmuntran, det värmer!! Kram Anna :)

      Radera