söndag 17 maj 2015

CASology - MUSIC

Hej!

If you don't use Swedish please use the translate tool at the right column. :)

Jag trodde inte att jag hade någon ide' till veckans Cue Card hos CASology.


Men det visade sig att någon hade tänkt något annat....
 Jag fick en sång på hjärnan som inte ville släppa liksom :)
Det är en sång av den otroligt duktiga amerikanska gospel drottningen Martha Munizzi, som hela tiden återkommit i mitt huvud.
 Och jag råkar ha en clearstamp med just den sångens budskap: "The Best Is Yet To Come"

Så idag medan kycklingen stod i ugnen kom det här kortet till, det vill säga snabbt!! :)
Ide'n hade jag ju redan ganska klar i huvudet så det var bara att köra på liksom....


Jag stansade ut en cirkel med min stora punch som mall ur ett vanligt kopierings papper.
Maskade en lite slarvig sned linje med ett rivet papper och stämplade noter mönstret med emboss dyna sedan tog tag bort maskningen och stämplade direkt på med texten även den med emboss dyna. Efter det strödde jag på svart detalj emboss pulver och värmde med emboss verktyget.
Sedan färgade jag in cirkeln med distress dyna i turkost med hjälp av min kära make up svamp. Monterade mitt One Layer card på en svart kortbas med 3d tejp , KLAR!!

Ja så kan det gå IBLAND!!! :)
Det blev ett kort av bara farten fast jag inte trodde jag hade någon ide' :)

Hoppas ni haft en härlig söndag och en skön ledighet!

Jätte roligt att du hälsar på hos mig , det gör mig glad!
Skriv gärna någon rad om om du har tid och lust!

Kram Anna :)











10 kommentarer:

  1. It's wonderful when inspiration strikes - & this is awesome. Love that 'sentiment' [even if it is from a song!!] & the blue is soooo pretty :) Oh, and I hope the chicken tasted nice!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much Lizzy:-) Yes it does not happen to me very often... that easy inspiration. The chicken tasted very nice thank you :-)

      Radera
  2. Gorgeous masking and inking, Anna! So clean and crisp! Thanks for playing along with CASology this week!

    SvaraRadera
  3. I love the blue shading, the beauiful masking, the subtle music notes, and the lovely sentiment...a beautiful card! Thanks for joining us at CASology!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much Judy! Your beautiful words means alot indeed! :-)

      Radera
  4. Ja så fick du till det igen, snyggt och enkelt som det ska vara. Jag har börjat fundera på hur snabbt du scrappar egentligen? Snabbt går det nog iallafall. Härligt Anna, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Ja just det här kortet gick SNABBT(30 min max allt som allt) Hade funderat på det till och från några dagar sen bara testade jag min idé på vinst eller förlust och denna gången slutade det väl, haha :-) kram

      Radera
  5. Tack snälla för besöket!.....som du ser...eller inte...blir det inte mycket gjort hos mig, inte ens vågat titta in hos dig, blir så avis.....men nu får du titta in hos mig igen så får du se VAD jag gör istället, Jag återkommer till din underbara blogg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att höra av dig igen! Har saknat dig! Härligt att se det fina du skapat :-)kram

      Radera